Je to vítr! Ten zastavuje výtahy v nové stanici metra Bořislavka
Nové výtahy chvíli jedou, chvíli ne. Jednou si cestující stoupnou k pravému, protože levý nejede, za pár dní je to naopak. Podle čtenářů víc stojí, než jezdí.
„Asi vítr, Máchale.“ Známá hláška z pohádky S čerty nejsou žerty, kdy vojenský oficír v podání Petra Nárožného nohou shodí postavenou hranici dřeva, se stává v případě nových stanic prodloužené trasy A smutnou pravdou. Za to, že výtahy opakovaně nejezdí, může skutečně vítr.
„Bořislavko, máme problém. V rámci šetření byla instalována lacinější verze výtahů, které si ve stanici nedokážou poradit s větrným průvanem. Včera jeden a dnes druhý. Hodně štěstí, Houstone,“ poslal spolu s fotkami svůj pondělní postřeh čtenář Roman Kubarič, který získává odměnu 800 Kč za otištěné snímky.
Sotva se přestřihla a zmizela slavnostní páska, vystřídala ji na výtahu nová bílo-červená s nápisem Mimo provoz. Dopravní podnik včera deníku Metro potvrdil, že nepojízdné výtahy mají skutečně neviditelného nepřítele.
Bezpečnostní spínače reagují na tlak vzduchu
„Tuto nepříjemnost, tedy závadu, v současné době způsobuje vysoký tlak vzduchu hnaný větrem,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Do výtahové šachty je podle něj vtlačován vzduch a následně dochází k poruše funkce bezpečnostních spínačů dveří. „S dodavatelem zařízení hledáme řešení, například vyztužením konstrukce dveří. Za vzniklé nepříjemnosti se cestujícím omlouváme,“ podotkl mluvčí.
Dozorčí ve stanici metra Bořislavka včera uvedl, že vždy nefungoval pouze jeden výtah. „Cestující se tak mohli dostat na povrch. Kontaktovali jsme firmu, která má výtahy na starosti a vždy je opravili do čtyřiadvaceti hodin,“ řekl poté, co prohlédl záznamy. Zároveň ale uznal, že pokud nefungoval jeden z výtahů vedoucích z vestibulu na ulici, byl to problém. „Každý totiž vede na jinou stranu Evropské,“ dodal. A skutečně, ačkoliv přes ulici vede přechod, je přibližně dvě stě metrů od výtahů.
Výtahová firma Otis, která je dodavatelem a správcem výtahů, situaci včera odmítla komentovat. „Objekt, ve kterém jsou výtahy, není v našem majetku, tudíž nemáme oprávnění se vyjadřovat. Dopravní podnik má od nás všechny informace a jednáme s ním,“ odpověděla Hana Kostelecká z marketingového oddělení.
Ach, ty výtahy!
Nové čtyři stanice metra A byly otevřeny v pondělí 6. dubna.
● První problémy s výtahem mohli cestující zaznamenat hned 7. dubna ráno, kdy přestal fungovat ten ve stanici Nádraží Veleslavín.
● „Výtah byl do 11 hodin dopoledne mimo provoz, jelikož bylo potřeba doprogramovat software. Nejednalo se tedy o žádnou závadu,“ řekl tehdy tiskový mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Autor: Jan David, Iveta Benáková
Zdroj: Metro.cz | 2015