Příspěvky do Veřejného fóra 2015
27.12.2011 14:16 - Eva Bilaková (SVJ)
Dobrý den,
pokud je při opravě použit opravený díl (výměnným způsobem) je třeba o tomto informovat zákazníka? Je třeba toto sdělit před opravou? Použití opravených dílů není řešeno v servisní smlouvě.
19.12.2011 10:31 - Výtahy Server (Přeučil)
PRO: Richard
Ještě jednou jsem si přečetl starší příspěvek na který odkazuji a myslím si, že definice z vyhlášky č. 268/2009 Sb. je zcela jednoznačná. Předpokládám, že družstvo z této vyhlášky, při odmítnutí vašeho požadavku, vycházelo. Pokud výtah do Vašeho poschodí CHCETE, nabídněte družstvu, že osobně (nebo se sousedy) uhradíte rozdíl mezi cenou naplánované rekonstrukce a rekonstrukce s prodloužením výtahu do vašeho patra. Pokud jste se nespletl v pojmech nadzemní podlaží a patro nebo vzniknou jiné nejasnosti kontaktujte soudního znalce (seznam na našem serveru v sekci SOUDNÍ ZNALCI).
18.12.2011 19:32 - Richard
Jak píšete v příspěvku z 9.6.2010, tak není mi ze znění vyhlášky jasné, zda při rekonstrukcích výtahů v již dokončených domech se nově musí nebo nemusí prodlužovat výtahy do vyšších pater, než je vyhláškou zmiňované páté nadzemní podlaží? Náš dům (družstvo) totiž plánuje rekonstrukci výtahu za nový, ale má končit stejně jako starý výtah v 6. NP, nikoliv až v 7., kde jsou také byty. Požaduji jako nájemce jeho prodloužení až do 7.NP, družstvo nesouhlasí, ani se o tom na schůzi nehlasovalo, pouze to bylo vedením oznámeno. Co mám dělat? Výtah do 7.NP prodloužit chci.
25.11.2011 08:42 - Výtahy Server (Přeučil)
Pro odpověď si prosím vyhledejte v části STARŠÍ PŘÍSPĚVKY náš příspěvek ze dne 09.06.2010.
20.11.2011 15:31 - Petra Zachrdlová
Dobrý den,
bydlím v panelovém domě, který má 11 nadzemních podlaží, výtah však je veden pouze do 10. patra. 11. patro není vestavbou ani nadstavbou. Nyní máme vyměňovat staré výtahy za nové. Moje otázka je tato: musí se podle vyhlášky 491 (... výtahy se musí zřizovat v bytových domech se vstupy do bytů v úrovni pátého a vyššího nadzemního podlaží...) zřídit výtah, který pojede i do posledního, tedy 11. podlaží? A musí být tento výtah požární?
Děkuji za odpověď
19.11.2011 13:06 - Montér výtahů
Pavle několik takových dveří tzv. centrálních jsem za život namontoval u různých výrobců(ať už dvoukřídlé nebo čtyřkřídlé) a věř tomu že to je chyba uživatele ...tzv zašlapování křídel dveří bohužel na jejich celé délce tuto mezeru způsobuje a je třeba požádat servisní firmu o pravidelné seřizování v rámci servisu.
14.11.2011 18:02 - Pavel Majer
Dobry den,
nedavno nam firma instalovala v dome vytah s automaticky zajizdecimi dvermi (vnitrni i venkovni zajizdi do obou stran) v dolni casti dveri je cidlo na znovuotevreni dveri (coz je standard)
Stava se nam to, ze se vnitrni dvere opakovane rozstelovavaji a v dolni casti se vytvari nekolikacentimetrova spara, a nahore dvere jsou u sebe (vznikne spara ve tvaru trojuhelniku)
ve firme nam sdelili, ze kdyz se dvere zaviraji, nema se mezi dvere strkat noha, a dali tam nalepku s preskrtnutou nohou.
za svuj zivot jsem jel desitkami vytahu, a tohle jsem videl jenom u nas v dome.
muj dotaz do fora je:
setkali jste se s podobnym problemem?
muzu ocekavat od vyrobce vytahu, ze se dvere nebudou skrivovat, pokazde kdyz se do automatickych dveri nekdo skripne?
diky za vase nazory a zkusenosti.
s pozdravem,
Pavel M
11.11.2011 15:57 - Liftboy
Neznám podrobnosti všeho výtahu a nainstalované techniky Otis.
Ale standardem je sběr směrem dolů (přistupování osob) - není-li plně zatížená kabina (záleží na nastavení vážícího zařízení). Pokud je v kabině jeden člověk na invalidním vozíku, může být sice kabina "plná", ale zdaleka neodpovídá hmotnosti plně zatížené kabiny.
Dalším faktorem je doba na vystoupení, po jejímž uplynutí výtah obslouží další volbu, poté může být člověk kýmkoli přivolán.
Řešením by bylo prodloužit "dobu na vystoupení" (což ovšem zpomalí provoz výtahu) nebo pokud je schopen výtah rozpoznat zatíženou kabinu, ale to je potřeba řešit na místě s technikem Otis.
11.11.2011 09:07 - GLESNEROVÁ
Dobrý den,mám jeden dotaz byl nám asi před 3 lety instalován výtah od otisu . Poslední dobou se nám ale stává jelikož jsme invalidní a manžel je na invalidním vozíku a než stačí vyjet z výtahu ze suterénu je znova přivolán do vyšších pater to se stává i zdravím lidem.Chci se zeptat zda je to možné plně obsazen výtah z nižšího patra přivolat do vyššího starý výtah nám to nedělal podle technika jak nás informovala domovnice s tím nejde nic dělat.Já si myslím že se dá výtah zastavit jen při jízdě směrem dolu nebo se mýlím.
děkuji za odpověd´GLESNEROVÁ
31.10.2011 14:50 - Výtahy Server (Přeučil)
PRO: p. Vladimír Urban
Zřejmě se ptáte kdy je již použité zařízení tzv. VYHRAZENÉ ZDVIHACÍ ZAŘÍZENÍ na které se vztahují další předpisy (revize, požadavky, opravnění apod.). Definice pro VYHRAZENÉ ZDVIHACÍ ZAŘÍZENÍ je (mimo jiné) následující:
- pohyblivé pracovní plošiny s výškou zdvihu nad 3 m
- stavební výtahy s výškou zdvihu nad 3 m, jimiž se dopravují také osoby
Stavebí výtah je definice poměrně široká. Veškeré detailní informace k vašemu konkrétnímu zařízení vám proto fundovaně poskytne jeho dodavatel
31.10.2011 14:40 - Výtahy Server (Přeučil)
PRO: p.Bilaková
Jako odpověď použiji některé body normy ČSN 27 4002, část Základní povinnosti dozorce výtahu: ... prověřit bezpečnost a provozní způsobilost nejméně(!) v tomto rozsahu ... správnou funkci nouzového signálu ... Z výše uvedeného je zřejmé, že funkce dorozumívacího zařízení by měla být kontrolována.
25.10.2011 22:16 - Vladimír Urban (občan)
Dobrý den, prosím Vás jakou kvalifikaci (odbornou způsobilost) musí splňovat osoba, která staví a následně obsluheje stavební výtah např.Geda?
Je například požadavek jiný při výšce (délce) výtahu? Případně je rozdíl v kvalifikaci při svislém výtahu a šikmém?
Moc děkuji za odpověď. S pozdravem Urban
24.10.2011 16:34 - elevatorking
Paní Bilaková, rozsah provozních prohlídek je stanoven normou ČSN 27 4002 a funkčnost dorozumívacího zařízení by se měla kontrolovat podobně jako se u starších výtahů kontroluje funkce zvonku.
23.10.2011 18:12 - Pavel Bandík (Společenství vlastníků jednotek Fojtská 638/11, Ostrava)
Začátkem tohoto roku jsme vyhlásili výběrové řízení na rekonstrukci výtahu v našem panelovém domě. Shodli jsme se na výběru firmy KONE a.s. Samotná rekonstrukce byla zahájena 11.7.2011. Dokončení dle smouvy mělo být do 11.8.2011. Nakonec byl výtah předáván k užívání dne 21.9.2011 s zápisem závad - nedodaná technická dokumentace, závady na stavební části, poškozená malba, poškozená podlahová krytina (linoleum). Datum dodání dokumentace byl stanoven nejpozději na 7.10., datum odstranění všechn závad na 21.10.2011. Doposud nebylo nic z toho provedeno. Po celou dobu vázne komunikace a i snaha řešit věci přes oblastní ředitelství v Brně a generální ředitelství v Praze byla bezvýsledná.
21.10.2011 15:29 - E. Bilaková (SVJ)
Má se při provozních prohlídkách zkoušet funkčnost dorozumívacího zařízení z kabiny, případně dle jakého předpisu?
26.09.2011 10:58 - Výtahy Server (Tomáš Přeučil)
PRO: Martin
Nevím sice co bylo na zmiňovaném článku pěkného, ale jelikož anonymní autor ani po několikráte opakované výzvě k doplnění adresy popisovaného zařízení tento, jednoduše ověřitelný, údaj nezaslal byl článek po několika dnech, jako každá obyčejná pomluva, odstraněn. V opačném případě by jsme totiž mohli skončit třeba tak že si manažeři všech firem, skrytí za maily franta-pepa-jednička@centrum budou hanět své výrobky jako vymyšlení uživatelé. Požadovat sdělení: Jsem ten a ten z tohoto města a této adresy a mám tyto zkušenosti... myslím není tak moc. Narážku na prodej reklamního prostoru našeho serveru jste si mohl odpustit. Asi každému, rozumně uvažujícímu, člověku musí být zřejmé, že když na našem serveru naleznete reklamy téměř všech větších firem, museli by jsme stranit VŠEM... což asi sám uznáte je vcelku hloupost, že?
21.09.2011 19:33 - Martin
Kde je ten pěknej článek o výtahu Schindler ??? On je Schindler tento měsíc sponzorem webu že se mu tu nadržuje cenzurou ...místo aby se nájemníkovi poradilo co s vibrujícím výtahem :-)
23.08.2011 09:35 - Výtahy Server (Tomáš Přeučil)
PRO: Kiszková
Bohužel nerozumíme Vašim otazkám. Výtahářská společnost může udělat vždy pouze to co si VY (!) objednáte. Cenu dodatečných úprav najdete nejspíše v nabídce vámi vybrané společnosti. Osobně nerozumím proč se výtah, zřejmě do nástavby (?) neudělal najednou, ale i tuto variantu jste si museli objednat VY. Pokud jste vlastníci, předpokládám, že i Vaše společenství vlastníků si tvoří fond oprav.
17.08.2011 23:54 - Kiszková
Dobrý den.
Nedávno nám v panelovém domě se sedmi podlažími vyměňovali starý výtah za nový. Neudělali ale dojezd do posledního podlaží. Nyní chtějí tento dojezd uskutečnit. Je nějaká norma, která by to u již vyměněných výtazích dodatečně nařizovala? Kolik taková úprava stojí? Družstevníci mají fond oprav. Co vlastníci?
16.08.2011 10:44 - elevatorking
Pane Hocke, nevím co svým příspěvkem myslíte. Dotaz pana Honzy se týkal "v současné době montovaných výtahů" které bez kabinových dveří jaksi být ani nemůžou!
12.08.2011 23:44 - Nemohu uvést
Pro: L. Fritz
Je to jednoduché. Jako základní pomůcku si vezměte stanovy Vašeho SVJ. Předpokládám, že v nich bude pasáž opsaná ze Vzorových stanov:"Na provoz a údržbu společných částí domu vlastníci přispívají v poměru svých vlastnických podílů, pokud se nedohodnou jinak."
Jiná dohoda, než ta původní (podle podílů), u Vás zřejmě není možná. Tak se sejděte na Shromáždění a bod "Modernizace výtahu" nechte prohlasovat. Pokud hlasování získá potřebný počet hlasů pro modernizaci (myslím, že potřeba je 75% podílů VŠECH vlastníků), tak ji prostě udělejte a ti, co ji nechtějí, ať se s společenstvím klidně soudí.
Kdyžtak zkuste projít témata a diskuze na www.portalsvj.cz, třeba najdete něco tam.
P.S. Hlavně, že všichni chtějí mít byt ve vlastnictví, že? Dobře Vám tak!
06.08.2011 13:17 - Radek Hocke (Horasys)
Tlačítko STOP v kabině.
Pokud se nepletu nesmí být tlačítko STOP použito pokud jsou v kabině instalovány kabinové
dveře. Pokud kabina dveře nemá, musí být v kabině tlačítko STOP.
30.07.2011 16:38 - elevatorking
Na servis urcite pridavat nemusi, ale jinak by bylo vhodne VSEM podobnym hlupakum zduraznit ze vytah je soucasti domu podobne jako strecha. A na jeji opravu take prispivaji vsichni a nikoliv pouze ti kterym zateka do bytu!
26.07.2011 15:55 - L. Fritz
Vim, ze toto forum je spise forem techniku, ale presto bych tady rad polozil dotaz ohledne finacovani renovace vytahu, protoze dohoda o tom se zda byt slozitejsi, nez samotna renovace. Jsme SVJ s 25 byty v dome se starym vytahem se 7 stanicemi (-1. az 6. patro). Majitele bytu v prizemi nechteji na novy vytah celkem logicky prispet, k nim se pridava cast majitelu bytu v prvnim patre, kde to ovsem jiz tak logicke neni. Budeme tudiz muset zrejme bud uzavrit smlouvu o vystavbe (jen ti, kteri vytah opravdu chteji) a omezit pouzitelnost vytahu jen na jeji ucastniky, nebo podobnym zpusobem zmenit prohlaseni vlastnika. Nemate nekdo s timto zkusenost? Pripadne neznate treba dum, kde to resili?
Dekuji za odpovedi. L. Fritz
04.07.2011 10:47 - Výtahy Server (Tomáš Přeučil)
PRO: Honza
Musím potvrdit předchozí odpověď. Norma ČSN EN 81-1 v článku 14.2.2.3 uvádí: S výjimkou klecí s ovládáním pro vytvoření rampy se ovládač STOP v kleci nesmí použít. Jednoduchým důvodem zákazu bylo velmi časté zneužívání. Vcelku rozsáhlá diskuse na toto téma se odehrála na tomto fóru po přidání příspěvku pana Bašty dne 26.6.2009 (pročíst můžete kliknutím na STARŠÍ PŘÍSPĚVKY a vyhledání příspěvku + reakcí).
04.07.2011 01:16 - elevatorking
Tlačítko STOP nové výtahy nemají. Normy to zakazují.
03.07.2011 20:16 - Honza (soukr.)
Dobrý den,
mám dotaz na specialisty v oboru rekonstrukce a realizace výtahů. Chtěl bych poprosit, zda mi může někdo sdělit, zda není v současné době montovaných výtazích povinností, opatřit výtahovou kabinu tlačítkem STOP, které může v případě hrozícího nebezpečí, odvrátit újmu na zdraví, případně na majetku. Mám konkrétné případ, který koresponduje s tímto dotazem a tento vložím jako případnou reakci na odpověď odborníků. Staré výtahové kabiny, byly tímto bezpečnostním prvkem vybaveny, současné kabiny, po zadání předvolby patra, směrem nahoru, nelze žádným způsobem zastavit. Toto se mi zdá jako problém. Děkuji všem za jejich odpovědi. H.
01.05.2011 07:52 - Tomáš ser.tech.výtahů
Dobrý den.Po přečtení příspěvků musí reagovat. proč bych telefonoval?To je přesně ono!!!stupidita obyvatel,protože včasné oznámení poruchy výtahu kým koliv je důležité a může zabránit zranění další osoby či života,ale ušetřené peníze za hovor zřejmě mají větší cenu.
25.04.2011 21:03 - 8
proč by telefonovali? vždyť to stojí peníze a od té doby, co se dozorci výtahu nestimulují 75kč na telefon nemají zájem lidi z baráku volat!
25.04.2011 13:41 - takyvýtahář
8:Provozní prohlídka se provádí 1x za 14 dní. Nikde není nic o průběžné obchůzce! Bo je(274002)? Ale ve výtahu je na štítku číslo na servisní firmu. Stačí zavolat a je to vyřízené. Ale je to o lidech.Jo a dozorce taky nemůže být každý jouda.Má toho dost na triku.
25.04.2011 06:39 - 8
dle zprávy z tisku tam to okno bylo rozbitý 14 dní. proto je hovadina, aby službu dozorce výtahu prováděli pracovníci servisní firmy. vždycky je lepší aby dozorce výtahu byla osoba z místa, která chodí okolo výtahu každý den a může si ho kontrolovat průběžně
24.04.2011 22:08 - takyvýtahář
8: Asi jsi toho ještě moc neviděl. Opravdu si myslíš že v mezidobí mezi prohlídkou kterou provádí dozorce výtahu a tou následující prohlídkou se nemůže stát že nějaký umělec rozbije okénko? Já jsem u této nehody nebyl, ani jsem to neviděl jako ty v tv. Jako dozorce výtahu bych samozřejmě provoz výtahu zastavil a nemudroval jako ty. Od roku 1993 přišlo o život při nehodách výtahů asi 10lidí, za velikonoční pátek až neděli na silnicích 12lidí. Je to o lidech. A je mi těch mrtvých líto.
23.04.2011 18:09 - 8
eh, nic jsi nepochopil takyvýtaháři. neporovnávám auta s výtahy, ale předpisy které platí pro stroje jako např. auta a předpisy pro stroje jako např. výtahy. neporovnávám provoz aut a provoz výtahů. použil jsem auto jako příklad legislativy, protože o jiném příkladu nevím. legislativní předpis nařizuje, že auto musí mít emise a technický stav v pořádku, stanice stk o tom po kontrole vystaví zelenou a červenou známku a tím je řečeno, že s autem můžu na dva roky na silnici (skutečný stav auta může být špatný, ale známe to - je to v lidech) ale pro zákon je v pořádku a může se stát, že po prohlídce na stk se dostane na silnici téměř vrak.
výtah podle předpisů má také procházet pravidelnými prohlídkami, které však nejsou dostatečně podpořeny legislativními předpisy. navíc odpovědnost je na majiteli a provozovateli výtahu není to na firmě, která výtah servisuje a opravuje na základě smlouvy s provozovatelem, sami od sebe k vám firma výtah servisovat nepříjde. jenom nezodpovědný provozovatel nechce znát skutečný stav svého výtahu.
stejně si myslím, že u tohoto případu muže s hlavou v šachtě došlo k těžkému zanedbání technického stavu výtahu tím že se provozoval atypický výtah (je vidět v televizi, že jde o výtah po nějaké rekonstrukci, kdy chtěl majitel ušetřit nějaký halíř), a pokud jezdil výtah bez skla ve dveřích jde o jasné nedodržení kontrolní činnosti (kontrolní prohlídka dozorcem výtahu jednou za 14 dní , odborná prohlídka jednou za dva až tři měsíce). je ovšem možné, že muž spáchal sebevraždu a okénko rozbil jen chvíli před tím, než tu hlavu strčil do šachty.brr.
20.04.2011 20:18 - takyvýtahář
Já tady nesouhlasím s příspěvkem od autora 8. Když už porovnáváte automobil s výtahem tak taky porovnejte množství nehod na silnicích a množství nehod výtahů. Skoro jistě to množství bouraček které je na silnicích je způsobeno ne automobily která mají platné TOV ale hlavně je to v lidech. To je u výtahu podobné, když strčím hlavu do šachty co asi tak mohu čekat? To ale neznamená že jsem proti modernizaci,rekonstrukci či výměně výtahových komponentů. To bych byl i proti sobě. Ať jezdí a nezlobí.
19.04.2011 06:52 - 8
Tak tady je paní Hynešová odpověď na Váš hloupý dotaz! Myslíte si, že jsou bezpečnostní předpisy na prd? Mají svůj smysl. Myslíte si, že když na se starém výtahu vymění lana, motor apod. tak je bezpečnosti učiněno za dost? Omyl. Výtah bude pořád špatný a nebude odpovídat současně platným legislativním a technickým předpisům. Pořád to bude technicky nebezpečnej starej křáp, i když bude mít vyměněné jednotlivé součástky. Píšete, že si mastí kapsu firmy, které výtahy servisují? Myslíte si to ještě?
Na tomto konkrétním výtahu byla provedena jistá modernizace (tv záběry), nebylo to možné zjistit v jakém rozsahu. Zde je vidět, že nemá smysl měnit výtah po částech a je bezpečnější celková rekonstrukce. Bohužel neexistuje v našem bordýlku zákonný předpis, který by stanovil, že pokud výtah neodpovídá platným předpisům, tak že se nesmí provozovat. Není to jako u auta - když nemám zelenou a červenou známku, tak nesmím na silnici a pokud se tam objevím, tak to odnesu i s úrroky.
Plno majitelů a provozovatelů výtahů kašle na bezpečnost a neplní si své povinnosti. Přímo odmítají např. Inspekční prohlídky, které pro Vaši informaci měly být u výtahu postavených do konce roku 1992 ukončeny do konce března 2006 a výtahy postavené po roce 1992 do r. 1999 měly mít IP provedeny do konce března 2009! Je to bohužel nepostihnutelné. Ale jen do okamžiku, kdy se něco stane!
19.04.2011 06:32 - 8
tak nám výtah v praze rozdrtil chlapíka. V každém případku je to jeho bezmezná blbost, když strčí hlavu do rozbitého okénka šachetních dveří. Dle pohledu z TV zpráv, bylo okénko atypické, a proto se tam ta hlava pána dostala. Pravdou je že už ho bolet nebude.
Otázka však zní - kdo měl na starosti kontrolu výtahu, když dopustil provozovat zařízení s dveřmi s rozbitým oknem? Kdo tam dělal servis tj. prohlídku dozorce výtahu, revize a zkoušky a inspekční prohlídku. Je to jasné zanedbání něčí povinností.
18.03.2011 16:01 - A. Nová
Vyjádření hasičů
Budeme rekonstruovat výtah (7 pater malý bytový dům, nová kabina, stejné parametry, původní šachta..), splňujeme podmínku pro ohlášení na stavebním úřadě. Je nutné si obstarat vyjádření hasičů k této rekonstrukci ? Výtah není součastí požárního úseku (nikdy nebyl), únikovou cestou je celodenně osvětlené schodiště. Na stavebním úřadě mně odkázali na hasiče a ti mi zase nakázali, abych jim zaslala autorizované požárně bezpečnostní řešení - projekt, s tím, že mají 3 týdny na vyjádření. Na můj dotaz, zda musí mít výtah protipožární dveře mi odmítli odpovědět, s tím, že si počkají na projekt.. Firma která nám bude výtah rekonstruovat se s takovýmhle požadavkem od hasičů nikdy nesetkala, tudíž ani neví, jak projekt pro hasiče zpracovat - firmu jsme vybrali na základě referencí, dělala výtahy u stejných typů domů i výtahů v okolí (cca 10 výtahů jen na našem sídlišti) Můj dotaz je, zda je projekt pro hasiče opravdu nutný, nebo stačí dát do stavebního ohlášení prohlášení, že výtah není součástí požárního úseku ? Děkuji všem za odpověď.
08.03.2011 14:44 - VÝTAHY SERVER (Administrátor)
PRO: Lenka Hynešová
Na výtazích již jistě byly provedeny INSPEKČNÍ PROHLÍDKY, které stanovily PROVOZNÍ RIZIKA. Součástí výsledků těchto prohlídek jsou také písemně předané termíny odstranění jednotlivých rizik. Odstraňovat je pak lze v daných termínech postupně (modernizacemi) či výměnou celého výtahu. Více v sekci SERVIS A REVIZE VÝTAHŮ a sekci ČLÁNKY NA TÉMA VÝTAHY na našem serveru. Celkově bych vaši doměnku přirovnal k diskusi s automechanikem se kterým budete řešit zda u 30 let starého Trabantu vyměníte jen čelní sklo, zadní pravé dveře a převodovku, nebo si raději koupíte spolehlivý nový automobil. Stav vašeho stávajícího výtahu však neznám a tak může být přirovnání nesprávné.
26.02.2011 21:09 - Lenka Hynešová
Dobrý den, jsme Svj. Je opravdu nutné rekonstruovat výtahy? Někde jsem četla, že to není nutné pokud splníme nějaké úpravy, jako např. nová lana, motor. Myslímsi, že mě do nového výtahu nutí jen firmy, aby si mohli vydělat.
Děkuji za odpověď. Hynešová Lenka
22.02.2011 18:06 - uplny laik
Dobrý den. Potřeboval bych poradit jak vyřešit závadu 38 "Větší podlahová plocha klece ve vztahu k nosnosti". Výtah je na 500kg a kabina dle rozměru by měla mít nosnost 2 tuny. Stačí vážení kabiny na 500kg a horní a dolní zachytávání? Nebo je nutné kabinu nzmenšit dle nosnosti, popřípadě výtah předělat na 2 tuny? Děkuji za odpověď.
14.02.2011 09:42 - elevatorking
Odpověď najdete na této stránce - 09.06.2010 09:06
12.02.2011 22:40 - Ladislav Černík
Dobrý večer,
jedná se mi o problematiku domu se 4 nadzemními podlažími, kde na každém podlaží je bytová jednotka a nad posledním obytným podlažím je půda. Čili se jedná o 5. nadzemní podlaží. Na této půdě bude zbudována bytová jednotka / půdní vestavba. Dle znění vyhlášky není třeba zřizovat v daném objektu výtah nebo se mýlím? Předem děkuji za odpověď.
Níže přikládám znění výhlášky ze stavebního zákona a odkaz na vyhlášku týkající se zřízení výtahu.
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?cd=76&typ=r&zdroj=sb06491
Vyhláška 491
Výtahy se musí zřizovat v bytových domech se vstupy do bytů v úrovni pátého a vyššího nadzemního podlaží nebo podkroví v téže úrovni. U nástaveb a vestaveb bytových domů, kde vstupy do bytů jsou v úrovni pátého nadzemního podlaží nebo podkroví v téže úrovni, se výtahy nemusí zřizovat ani existující výtahy do tohoto podlaží prodlužovat.
31.01.2011 09:15 - VÝTAHY SERVER (Administrátor)
PRO: Daniel Škerda
Stručný a přehledný výtah z norem, týkající se činností spojených s vlastnictvím výtahu najdete zde na VÝTAHY SERVERU v sekci SERVIS VÝTAHŮ pod odkazem - PRAVIDELNÉ ČINNOSTI, které vyžaduje váš výtah dle platných ČSN...
30.01.2011 19:54 - PetrS
pro Daniel Škerda:
z Vašeho popisu výtahu není úplně zřejmé, zda se jedná o osobní výtah například v panelovém domě, čemuž by odpovídaly ty počty stanic nebo zda se jedná o například výtah se zakázanou dopravou osob někde v továrně. Pokud je to ten první případ, pak Inspekční prohlídky se dělají po 6 letech, s tím, že první IP měla být před několika lety hotová. Odborná zkouška se pak dělá po 3 letech. To že provozujete výtah jako vyhrazené zdvihací zařízení bez servisní smouvy s oprávněnou servisní firmou je pro Vás obrovské riziko, protože v případě jakéhokoliv úrazu souvisejícího s provozem výtahu, bude majitel objektu nejspíše obviněn policií z nedbalostního trestného činu, protože nezajistil předepsané revize zařízení.... Co se týká cen IP, pak ty jsou okolo cca 2500 Kč/výtah a odborná zkouška je někde mezi 3000-5000 Kč.
27.01.2011 19:52 - Daniel Škerda
Dobrý den,
chci se zeptat v jaké periodě je potřeba dělat na výtahu v 7.patrovém domě s omezeným přístupem cizích osob, výtah je z roku 1979 inšpekční a odbornou zkoušku. Je možno někde zjistit přibližnou cenu za zkoušky? Nemáme totiž momentálně zasmlouněnou firmu. Děkuji
25.01.2011 15:14 - x-man
Panové,nesudme den před večerem!Žijeme v jednadvacátém století a vývoj jde smerem kupředu.To jen ať nednopadneme jako soudci Galilea Galilee!!
24.01.2011 10:18 - VÝTAHY SERVER (Administrátor)
PRO: míra
Napadají mne dvě věci. Že firma Enterprisse určitě není první (první byl přece Jára Cimrman s jeho výtahem do dolů při jehož použití se bohužel dole hromadili lidé) a že podobný příspěvek asi nepatří do odborného fóra. Až se dosyta zasmějeme bude odmazán. ;o)
23.01.2011 22:52 - Ajnštajn
ANO máte pravdu vymyslel antigravitační boty
20.01.2011 08:28 - míra
Slyšel jsem o tom,že jistá firma Enterprisse či její pracovník se zabývá vývojem či dokonce již výrobou prototypu výtahů a plošin bez použi motoru!!Je to jen hospodský kec nebo strojírenským
firmám zabývajícím se výrobou výtahových strojů bije dvanáctá?
15.01.2011 20:01 - PetrS
pro Irenu Novotnou: žádné nařízení pro stanovení výměny výtahů ve formě nařízení vlády či zákona neexistuje. Jsou z normy předepsány poue Inspekční prohlídky a pokud jste si ji nechali udělat, pak jsou v Inspekční zprávě specifikovány rizika a lhůty k jejich odstranění. Je to vždy na vlastníkovi, zda to bude respektovat či nikoliv. Problém může nastat, pokud se stane úraz ve výtahu v důsledku například chybějících kabinových dveří. Pak bude nejspíše u soudu za to vlastník, případně představenstvo SVJ, bráno k zodpovědnosti.
14.01.2011 22:58 - Liftboy
Nosnost je jedna z věcí, která by měla být uvedena v kleci výtahu.
Automatické dveře mají buď fotobuňku nebo celoplošnou foto-závoru, kterou když přerušíte, tak se dveře nezavřou.
Pro moderní výtahy není ani problém po delším stisku tlač. znovuotevření dveří přejít do režimu nakládání, kdy zůstanou otevřeny dveře nastavený čas (několik minut) a rozjedou se buď po tomto čase nebo okamžitě navolením z klece.
Ovšem záleží jak "moderní" je a co zvládne rozvaděč.
13.01.2011 18:41 - M.Los
Namontovali nám v paneláku nový nákladní výtah. Původní nosnost byla 500 kg, nyní není uvedena. Původní výtah měl páčkový vypínač (ruční dveře), takže při nakládání např. při nakládání více věcí nešlo s výtahem manipulovat. Nový výtah má pouze tlačítko pro otevírání dveří. Řeší se to tak, že se do dveří vloží těžší předmět. Ale ten se mi už několikrát posunul a výtah mi málem ujel. Nemělo by být ve výtahu přepínač na blokování automatického zavírání posuvných dveří kabiny a šachetních dveří. Děkuji za odpověď.
13.01.2011 11:44 - petr
http://www.mvcr.cz/clanek/co-vse-je-pozadovano-aby-byl-vytah-bezpecny.aspx
zde máte popsané proč je nutné rekonstruovat výtahy
12.01.2011 06:13 - 8
legislativní předpis (nebo předpis na úrovni např. že auto musí mít zelenou a červenou známku, jinak nesmí na silnici), tzn. že výtah musí být vyměněn nexistuje! Norma není závazná.
Otázka je, zda pokud se někomu ve výtahu stane úraz a nebudou odstraněny neshody mezi starou a evropskou normou, tak jestli to není dle občanského zákoníku na závadu a je to přitěžující okolnost pro provozovatele.
10.01.2011 21:04 - takyvýtahář
Iveta Novotná: Tak teď hrozej zčerstva povodně, ale když si trošku zalistujete v příspěvcích staršího data tak se něco nového dozvíte.
10.01.2011 20:37 - Iveta Novotná
Dobrý den, prosím můžete mi zde někdo zodpovědě, jak je to s výtahy v panelácích starých asi cca 35 let. Je dána nějaká norma z EU, dle kterých musí být výtahy do určitého data zmodernizovány, nebo zrekonstruovány a pokud ano, tak co musí obsahovat? V našem Společenství je nám neustále tvrzeno, že musíme povinně výtahy zrekonstruovat, a proto musíme šetřit a za nic jiného nevydávat peníze. Máme klasické výhaty pouze z jedněmi dveřmi a okolo výtahů je pletivo. Chtěla bych tedy vědět, jestli nám opravdu hrozí, že musíme v brzké době povinně výtahy nákladně zrekonstruovat.