Příspěvky do Veřejného fóra 2012

 

13.12.2012 10:29 - elevatorking
To bohužel nejsem, ale když někdo píše pitomosti o tom, že by měl výtahy opravovat stát, tak mně to prostě nedá (viditelně jako tobě). Taky "potěš bánbů" i když nevim co to bánbů znamená.

11.12.2012 21:46 - xxxxxxxxxxx
Pro elevátoring- tvé bláboly plné rádobylogiky to je síla,jestli jsi hlavní odborník na těchto stránkách tak potěš bánbů tuto zemi

10.12.2012 10:18 - elevatorking
Člověče 55, představoval by sis to tak, že vláda (upřesněme že spíše stát) na své náklady udělá z výtahů bezrizikové a nebude hnusně házet odpovědnost na provozovatele, jak píšeš? Nenapadlo tě, že stát by to musel vybrat zase jen od tebe a nás ostatních (ovšem plus plat všech aparátčíků co by se o to museli starat a trochu si při tom nahrabat)? To je pro tebe myšlenka toho, že když si něco za své koupím, tak se o to za své starám a logicky i sám odpovídám, opravdu tak cizí???? Bože, já už se nedivím, že komančové už zase klepou na dveře. Vzdávám to, máš ve všem pravdu!

07.12.2012 11:32 - ADMINISTRÁTOR
Odstraněna neplacená reklama značek a produktů. Prosím dodržujte alespoň základní pravidla tohoto fóra. Rozumíme, že se chcete podělit o spokojenost, ale určitě ani vy nechcete, aby se toto veřejné fórum postupně změnilo na reklamní slogany jednotlivých firem.

06.12.2012 23:45 - Jiří Švehlík
Měl bych dotaz na odborníky - je možné vyměnit u nákladního výtahu ovládání (přivolání) klíčem za ovládání kartou? (RFID karta nebo čip). Upravuje toto nějaká norma? Děkuji.

06.12.2012 19:20 - 55
Souhlas lubinm, (odstraněna reklama) taky a velmi dobrý. Ve starých výtazích přivoláš nejen psa, pokud není řádně seřízená podlaha, ale ty mají právě proto riziko. A myslím si, že je rozdíl ve dveřích. Trochu jiná je situace u křídlových a jiná u automatických.

05.12.2012 18:47 - lubinm
Co tak rozvaděč od (odstraněna reklama)??? Když se tu valí reklama na výrobce, tak já doporučuji to co montujeme.Absolutně bez poruch!!!! Jo a psa přivoláš i ve starém výtahu pokud nezatíží podlahu na 15kg,jestli je správně nastavená?!!!

04.12.2012 20:03 - 55
Pro elevatorking a dalším příchozím. Nikde v žádné dokumentaci u starších výtahů není, a nikdy nebyla uvedena jejich životnost. Alespoň o ní nevím. A to ,,něco se stane" jsem napsal schválně, je to totiž oblíbený argument, těch o kterých píše 8. A já s ním souhlasím. Vždy se bude nejdřív posuzovat, jestli byl výtah v řádném tech. stavu, provozně způsobilý a podle předpisů, které platily v době jeho uvedení do provozu. Pokud se ale zjistí, že někdo neoprávněně do zařízení zasahoval, a zapříčinil to, je to jasné. Jiná je situace u výtahu bez kabinových dveří, ale i tyto výtahy mají platné tech. osvědčení a byly uvedeny do provozu jako bezpečné, a jsou součásti kolaudací budov.
Pamatuji, že takovéto výtahy vyráběli ve Francii a Německu, ale po sériích úrazů, které způsobily, je tyto vlády na své náklady vybavily kab.dveřmi. Tady se odpovědnost za tyto výtahy hodila na provozovatele a starejte se.
Nechci nic přivolávat, každý úraz, způsobený výtahem je velice nepříjemná a smutná záležitost nicméně nedá mi to.
Hrdě se vychvalují výtahy vyrobené podle norem EN, jedině ty jsou bezpečné,
ale přitom už několika psům vzaly život. Jak, majitel psa vystupuje z výtahu s automatickými dveřmi, pes je na vodítku, stačí chvilka nepozornosti pes vběhne zpátky do klece, kterou někdo přivolal a je to. Pokud se majiteli nepodaří rychle zbavit vodítka může utrpět úraz i on.
A to se může stát, jak píšeš elevarkingu i někomu se šálou. Na kom bude ta odpovědnost, výtah je tzv. bezrizikový. Zatím se to stalo psům, kteří nebyli drazí, co se asi stane, až bude majitel psa vymáhat škodu za nějakou drahou rasu?
Myslím, že zdejší prostředí je pod silným vlivem výtahové lobby a není zde nikdo rovnocenný,
který by tento vliv aspoň vyvažoval.
Pro p.Prišťáka pokud neseženete někoho, kdo tomu rozumí, bude nutné vyměnit řídící systémy výtahů za neblokované, není to levné ale jde to. A je pokoj.

29.11.2012 15:18 - elevatorking
Dík 55 za dotaz, v tebou uvedeném příkladu je humorný již údaj "25 let starý, provozně ještě neopotřebený". Životnost výtahu je totiž kolem 20-ti let, tu vaši můžeš dohledat v papírech od výrobce.

No dál, výtah máte řádně servisovaný servisními pracovníky. To tedy v praxi znamená, že tě písemně informovali co všechno (a do kdy) musíš udělat aby i nadále tvůj výtah písemně zhodnotili jako provozuschopný. A teď ta situace. Vyprdneš se na písemné doporučení osadit kabinu dveřmi, tito servisáci ti nedají revizi a ty s něma ukončíš smlouvu. To všechno můžeš! Pak se ve výtahu někomu něco stane. V kabinách bez dveří to bývá často nějaká šála či kus kabátu zadržený ve dveřích a následné protažení osoby či jeho kousku tou mezerou mezi šachtou a dveřma (to se teď tuším zrovna někde stalo).

Nebudu-li brát v potaz reakci pozůstalých, tak policie při vyšetřování shledá, že na výtahu nebyly provedeny ani základní úkony doporučené normou. Vina, tedy jak jsem napsal, TRESTNÍ odpovědnost je pak logicky na majiteli výtahu. To on, přesto, že mu to bylo písemně sděleno, neudělal pro odstranění tohoto problému nic. Stačí? Asi nejlépe by to bylo pochopitelné u společné kotelny v domě: jsem majitel, neudělám revizi, kotelna bouchne, zabije v okolí 10 lidí, jdu si sednout. Takhle jsem to myslel. Mno nejsem právník, ale logiku ty moje bláboly snad dávají. :-)

26.11.2012 14:29 - Josef Prišťák (SVJ Chodov)
Dobrý den, měl bych dotaz hlavně na firmy, které provozují servis výtahů. Máme v domě tři výtahy od firmy SCHMITT + SOHN, nicméně nejsme spokojeni s nasmlouvanou službou servis a revize. Aby nás stál servisní balíček 20 tisíc za rok na jeden "nový" výtah a neustále nám byli předkládány úkony, které nejsou v balíčku a platí se navíc, to se mi věru vůbec nezdá. Hledám proto firmu, která umí servisovat výtahy vyrobené firmou SCHMITT + SOHN a učiní mi nabídku na servis a revize našich třech výtahů. S firmou SCHMITT + SOHN a mi právě došla veškerá trpělivost. Děkuji za vaše nabídky. Email uveden v hlavičce.

24.11.2012 21:23 - 55
Chtěl bych se vrátit k diskuzi pana Bartáka s Elevatorking a jeho názoru, cituji:Pokud se ve vašem výtahu někomu něco stane nesete TRESTNÍ odpovědnost za to, že jste výtah neudržoval alespoň v rozsahu doporučeném normou. Polopaticky - půjdete si sednout. :-)
Nemohl by tuto větu Elevatorking převést na konkrétni událost a popsat jak to myslí?
Uvedu příklad, jde o osobní výtah v panelovém domě, 25 let starý, provozně ještě neopotřebený a řádně servisovaný servisními pracovníky
s potřebnou kvalifikací ale s neodstraněnými tzv. riziky. Jestli může uvést konkrétně ,,to,, něco, za co se nese trestní odpovědnost a za co se jde sedět. Děkuji za odpověď .

21.11.2012 10:51 - Petr
Dobrý den, potřebujeme nechat postavit prosklenný výtah (skleněná šachta, prosklenná zadní stěna kabiny) v bytovém domě, a zajímá nás, zda musí být šachta a skleněná část kabiny vyrobena z protipožárního skla nebo může být i z jiného skla (jestli existuje nějaká norma, která to stanoví, nebo zda toto je čistě na rozhodnutí zákazníka)? Jelikož ceny různých firem se různí, a to v řádech až 700 000, tak si myslíme, že nějaké nabídky jsou z protipožárního skla a některé z obyčejného bezpečnostního Connex skla. Pokud by šachta a skleněná část kabiny byla ze skla neprotipožárního, odolá požáru, který by vznikl ve výtahu? Respektive nerozšíří se oheň do domu? Budeme rádi za odpověď.

13.11.2012 18:32 - Liftboy
Ano dřív se tyto výtahy takto montovaly, je to cca 50 let zpátky.
Jde o to že spousta lidi brečí že nemají peníze, nadává na EU, tvrdí že se za x let nic nestalo, tak proč vyhazovat peníze za nový výtah ... ale už je nezajímá, že je na starém výtahu spousta nebezpečných rizik, které je potřeba řešit, aby se nestal třeba podobný případ.
Pokud by byl výtah podle současných norem, tak tam pletivo být nesmí (při stávající vzdálenosti kabiny od schodiště), mělo by být buď bezpečnostní lepené sklo nebo deska/zeď odpovídajících vlastností (pevnost, požární odolnost) po celé výšce šachty.

13.11.2012 14:33 - gogo
Viděl jsem tady v článcích to video o chlapci, který chtěl skočit na výtah. To opravdu můžou být šachty ze schodiště takhle přístupné??? Vždyť si každý může doslova šáhnout na projíždějící závaží! Hlavně, že tu furt řešíte nějaký normy!!!

05.11.2012 12:37 - elevatorking
Taky děkuji 8 za věcnou odpověď. Divím se, že ještě nenapsal, že za tím předpisem pro auta je taky tlak zlých nadnárodních firem (třeba VW, BMW, Mercedes podporovaný naší Škodou). :-)

Nepochybuji o tom, že nějaký lobbing Asociace výtahového průmyslu (ve které je mimochodem většina výtahářských firem) existuje, ale není to celé náhodou jednodušší?

Jak jsem již psal v příspěvku níže (a 8 vlastně napsal také) majitel výtahu nemusí NIC. Nějakému durdění a podezřívání malých či velkých výtahářských firem tedy opravdu nerozumím. Pokud ale svou odpovědnost chce majitel výtahu předat třetí osobě (výtahářské firmě) není logické, že se třetí osoba snaží definovat CO JE POTŘEBA aby byl výtah bezpečný a mohla za něj i nadále ručit?

Na text o odborných - neodborných pracovnících ani nereaguji, stačí pouze upozornit, že smlouvy jsou vždy s firmou a nikoliv s nějakým jejich zaměstnancem.


01.11.2012 19:16 - Václav Barták
Děkuji panu pod nickem 8 za věcnou odpověď.
Barták

31.10.2012 17:38 - lubinm
Já jenom že revizní jízda je tam pro to,aby se dal dělat servis fakt kvalitně-a pevné osvětlení šachty atd. taky.Jen nechápu dnešní reportáž na tv.n...,jak může nějaký smrad naskakovat z mezipatra na kabinu?To v čechách nemusí být oplaštění??????

31.10.2012 06:18 - 8
to barták
to co jste napsal je názor váš z pohledu uživatele, provozovatele případně majitele výtahu. EU je vcelku jedno, zda máte nový nebo starý výtah, EU žádný tlak na provozovatele výtahů nevytváří.
To co se tady vytváří, je spíše tlak nadnárodních firem, podporovaný ostatními firmami na výtahovém trhu a to z důvodu velkého byznysu.
Ukažte mi tady jeden jediný zákonný (legislativní) předpis, který nařizuje provedení výměnu starého výtahu za nový. Žádný jsem ve sbírce zákonů nenašel. Není tady podobný předpis jako u aut, který řekne, že pokud nemáš udělanou technickou prohlídku stroje a nemáš platou červenou a zelenou známku na SPZ, tak nemůžeš na silnici. Tak to tady v naší kotlince u výtahů není.
Tím nechci samozřejmě tvrdit, že výměna starého výtahu za nový není dobrý a účelný. V každém případě je výměna výtahu zlepšení bezpečnosti. Zejména tam, kde nejsou výtahy opatřeny kabinovými dveřmi. To je jediný případ, kdy hrozí uživateli přímé bezpečí ohrožení jeho zdraví nebo i života.
Otázka - kolikrát se obyčejný uživatel výtahu v domě sveze na střeše výtahu nebo kolikrát se takový uživatel podívá do strojovny výtahu nebo leze do šachty a pohybuje se v prohlubni? Potřebuje obyčejný uživatel výtahu ke své jízdě nahoru nebo dolů, revizní jízdu na kleci výtahu?
Myslím si, že pokud výtah splňuje požadavky platných norem z doby, kdy byl postaven, má kabinové dveře a není poškozen, je pravidelně kontrolován servisní firmou, která má k dispozici odborníky tedy revizní techniky mající potřebnou délku praxe (ne zaučené amatéry, kteří jsou 14 dní u společnosti a provádí odborné prohlídky na výtazích, o kterých neví vůbec nic nebo o výtahu ví, že jezdí nahoru a dolů - bohužel tlak ze stran normotvůrců podporovaný výtahovými společnostmi a asociací prosadil do ČSN funkci odborného servisního technika, kdy člověk, který o výtahu téměř nic, tak dělá odbornou prohlídku). Samozřejmě zákonný předpis to neumožňuje
Proto je důležité, aby provozovatelé výtahů vyžadovali po servisních společností, aby technici na výtahu splňovali požadavky zákonů a požadovali po servisní firmě doklad o tom, že jejich výtahy kontrolují odborníci (platné osvědčení revizního technika).
Výtahové firmy se sice ohání EU, ale to jim vyhovuje, že se mají za koho schovat. Zákon 22/1997 a NV 27/2003 (evropský předpis) , ale ne o tom, že staré výtahy se musí vyměnit, ale o tom, že pokud se postaví výtah nový, tak musí splňovat podmínky a požadavky předpisů EU a nových harmonizovaných technických norem.
Vždyť je to hlavně o penězích!.

21.10.2012 21:16 - Pro Bartáka
Ty kráso to je projev jak od Hitlera ty si vyrůstal v říši ??? :-)

18.10.2012 21:27 - Václav Barták
Vážená, rozlobená, paní. Také zbouráte starý dům, když se v něm objeví trhlina nebo ho opravíte? Víte, kdyby neexistoval tlak Evropské unie, tak by si Český stát vytvořil právní normy, které by nebyly schvalovány ve prospěch velkých zahraničních většinou německých firem, ale zohlednil by šikovné české ruce, které dokážou mnohdy mnohem více než sofistikovaný konglomerát. Byrokratický tlak EU je zničující ve všech odvětvích. Nejvíce ničí nařízená byrokracie zdravotnictví, ale i další obory, vzpomeňte na žárovky, na blokování dovozu levného zboží z Číny uvalováním daní a pod. Zahraničí také přišlo s myšlenkou jak nás znesvéprávnit a trvale připoutat k určité firmě. Vytvořili specifický SW ovládání výtahu, jehož vlastníkem jsou pouze oni a vy se tak prakticky nemůžete v budoucnosti svobodně rozhodnout a odejít k menší české firmě. Útlak z EU je opravdu obrovský je jen dobře, že je naděje na vymanění se z jeho vlivu v budoucnosti. Bohužel promítá se to i do tak banálních věcí, jako je výtah.
Závěr: svým dotazem jsem jen hledal menší tvořivou českou firmu, která provede stejnou práci za mnohem méně peněz. Ovládací SW bude univerzální, široce použitelný, takže nám umožní migrovat k těm nejlevnějším firmám a nevyhazovat zbytečně peníze majitelů.
Dodatek: fanatická víra ve spasitelnou roli EU už není In. Nad Evropou pod nadvládou Německa a Francie se už stahují mraky a je jen otázka času, kdy se v učebnicích dějepisu bude pokus o vznik EU hodnotit jako o nevydařený pokus o vytvoření jiné formy nadvlády nad malými státy ekomnomickými prostředky, když vojenské Hitlerovy metody skončily neúspěchem.

15.10.2012 10:45 - elevatorking
Pane Bartáku, opravdu vás (ošklivá) EU nutí plýtvat plýtvat finančními prostředky a zakoupit bezdůvodně nové výtahy? A jakpak to ta EU dělá? Dle platných zákonů ČR, které EU respektuje totiž nejste povinen s výtahem dělat nic! Tedy ještě jednou to napíšu: NIC! Pokud jsou opravdu vaše výtahy tak bezpečné a plně funkční (jak osobně píšete), ignorujte prostě vše a nechte výtahy jezdit třeba dalších 30 let. Dokonce můžete i zrušit veškerý servis a prohlídky, také vás k tomu nikdo nenutí!

Musíte si ale uvědomit, že za výtah nesete PLNOU (raději jsem napsal velkým písmem) odpovědnost. V praxi to tak znamená jednoduché: Pokud se ve vašem výtahu někomu něco stane nesete TRESTNÍ odpovědnost za to, že jste výtah neudržoval alespoň v rozsahu doporučeném normou. Polopaticky - půjdete si sednout. :-)

Takže ať se ještě jednou vrátíme k tomu co jste níže vytvořil za příspěvek. Předpokládám, že tomu bylo takto (a stalo se bez účasti EU):

- máte najatu servisní firmu (protože chcete přenechat odpovědnost majitele výtahu na odbornících a ne na sobě)
- tato firma (nebo další najatá) vám předala písemný záznam o tom, že váš výtah má provozní rizika a to včetně termínů odstranění
- vy jste se (určitě rozumně) rozhodl, že lepší než částečně modernizovat staré zařízení je lepší ho zcela vyměnit
- poté jste si ale řekl, že to je mnoho peněz a že nové zařízení vlastně bude... taky jenom jezdit nahoru a dolu

Ruku na srdce. Pokud vám váš známý automechanik řekne (a ani vám to nemusí dávat na papíře): Václave s tímhle autem už nejezdi je to doslova nebezpečné a doporučí investici spíše do nového vozu než neustálé patlání toho starého - bude váš názor stejný jako u výtahu ???


(Omlouvám se za tón odpovědi, ale podobné nesmyslné názory o EU mi již opravdu vadí. Nemohu posoudit, zda si je vždy vydedukují sami majitelé výtahů na základě zcestných zpráv nejmenované lidové televize nebo je šíří neschopní prodejci výtahářských firem, kteří nenaleznou jinou rozumnou argumentaci pro výměnu nebo modernizaci strojních zařízení, která jednoznačně přesluhují životnost udanou jejich výrobcem. Proboha lidi, by jste opravdu výtah chtěli dobrovolně měnit až když se v něm někomu něco stane???)

14.10.2012 09:25 - Josef Sládek
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda někdo máte zkušenosti s pražskou firmou Express Elevators. Za odpovědi mnohokrát děkuji. Sládek

04.10.2012 07:43 - Václav Barták (Společenství vlastníků jednotek v T21 a 23 Plzeň)
Vážení máme dva výtahy Q1904 219/ Q0870
typ: TOV 250
stanic: 9 třída 20
Jsou plně funkční. EU nás však nutí plýtvat finančními prostředky a zakoupit nové.Prosím, sdělte mi své doporučení na levné nové výtahy (nepotřebujeme mercedes, stačí trabant), které mají univerzální SW, abychom se nestali na věčné časy rukojmím firmy. Před vyhlášením výběrového řízení bych rád znal rozptyl cen a dodavatelů. Upřednostňujeme české firmy před zahraničními firmami. Zajímá nás konečná cena včetně montáže, včetně referencí spokojených uživatelů a nízké náklady na pozáruční servis.
Předem děkuji za odpověď na přiložený email.
V Plzni 4.10.2012

31.07.2012 12:16 - nine
Myslím, že pouze pro účely dokončení nebo (po dohodě s montážní firmou) ve výjimečných případech a pod dohledem odborné firmy. Ale nevěřím, že by se někdo oficiálně podepsal pod nějaké pravidelné používání.

27.07.2012 14:54 - David Šíma
Zajímalo by mne, zda je možno za určitých podmínek používat omezeně nedokončenou nebo částečně demontovanou výtahovou kabinu k určité činnosti, za zvl.provozu?

23.07.2012 23:41 - David
Dobrý den paní Poláková, pracuji v Německu a naše obdobné potíže s čištěním nerezových výtahů jsme vyřešili tak, že jednou za dva roky necháváme všechny nerezové výtahy opatřit ochrannou nanovrstvou, která se čistí velmi snadno a jen čistou vodou. S pozdravem David Procházka

19.07.2012 21:21 - Sir_Toudy
Na čistenie nereze sú špecialne prípravky, ale tie sú dosť drahé... :-( Skúste obyčajnú diavu na nábytok.... síce trocha to zmení odtien ale pomôže :-) Skúšal som to a osvedčilo sa to...

19.07.2012 14:50 - Martina Poláková (SVJ)
Dobrý den, mohl by mi někdo, prosím, poradit, jak lze účinně vyčistit nerezové plochy (jemný brus) v kabině výtahu? Před půl rokem jsme si nechali nainstalovat nový výtah, na doporučení výtahářské firmy jsme zvolili variantu v nerezu. Při předání výtahu byla kabina naleštěná, ale počáteční dojem čistoty se brzy poměrně dramaticky vytratil. Průběžný úklid, prováděný velkou úklidovou firmou, vede spíše k trvalému zhoršování stavu čistoty nerezových ploch. Snažíme se tu věc řešit, ale zdá se, že ani dodavatel výtahu, ani úklidovka neznají uspokojivé řešení. Zvýšená investice do nerezové varianty výtahu se v důsledku toho jeví jako vyhozené peníze. Předem děkuji za dobrou radu. M.P.

18.07.2012 17:45 - Martin
Dobrý den, potřebuji poradit a oblast bytového práva je poněkud nepřehledná... Jsem nájemce přízemního bytu BD. Členská schůze rozhodla o výstavbě výtahu. Jaké jsou mé možnosti ovlivnit parametry (např. z hlediska hlučnosti), získat informace o stavbě a průběhu stavebního povolení, nárokovat zajištění protihlukových opatření (např. odhlučnění stěny, dveří) a především, jak je možno se bránit snaze financovat stavbu i za mé prostředky účelovým navýšením fondu oprav? Děkuji za odpověď.

07.07.2012 13:13 - Roman
1600?- měsíčně to platíte za 20 patrový výtah ne my máme paušál za 2200(11pater /1000kg) čtvrtletně a pokud se opozdí OP tak máme půl roku zdarma.


05.07.2012 10:40 - liftmen
-- Příspěvek uživatele liftmen byl odstraněn. Rozumíme vaší případné nazlobenosti, ale pokud zveřejníte název servisní firmy a nezveřejníte vaše jméno + adresu výtahu, chápeme podobné příspěvky jen jako POMLUVU či NEKALOU OBCHODNÍ SOUTĚŽ (např. mezi servisními firmami) které na veřejné fórum nepatří. --

25.06.2012 13:03 - VÝTAHY SERVER (Přeučil)
PRO: Kamila
Tento dotaz je spíše právního rázu než s určením pro výtaháře, ale odpověď jste uvedla již v otázce. Pokud v červenci dooporučeně odešlete výpověď (tak aby došla nejpozději 31. července), dne 1. srpna vám začne běžet výpovědní lhůta, která vyprší 31. října. V textu opravdu postačí jen opsat smluvní strany a přidat: vypovídáme smlouvu č: ... ze dne ... atd. Když stihnete doručit výpověď ještě v tomto týdnu (do 30. června), lhůta vyprší již 30. září a vy ušetříte až měsíc. Doporučujeme ale spíše rozvahu, začít získáním kvalitní náhrady a smluvního ošetření výkonu servisu po ukončení stávající smlouvy.

23.06.2012 08:35 - Kamila
Dobrý den, jak přesně napsat výpověď (či odstoupení) nebo jak to nazvat, ze smlouvy na servis výtahu. Jsme značně nespokojeni se servisem a máme smlouvu na neurčito s 3 měsíční výpovědní lhůtou a lhůta počíná běžet 1. dnem měsíce následujícím po doručení druhé smluvní straně. Děkuji za info.

26.05.2012 07:27 - liftman
Prosím Vás pánové umíte také něco jiného než si dělat z lidí srandu? Příjde mě to dost ubohé! Vážení má omezit jízdu při nastavených kilogramech tudíž je-li toto příčinou poruchy je zjevné,že bylo špatně nastaveno. Od toho tam přece je né? Pane vůbec si s tím nelamte hlavu a v případě keců servisáků jim zopakujte co jsem napsal.

25.05.2012 10:15 - Sandokan
To je podobné jako by ses ptal: auto nejede - kolik bude stát oprava! :) Myslím, že ti to Vaše servisní firma spočítá přesně. :))) Teď si jen ohlídat opravu, aby tě za trest ještě nenatáhla.

24.05.2012 18:17 - 8
to se asi nedoplatíš - přetížit o 80kg

23.05.2012 17:44 - Jiří Korbel
Dobré odpoledne,prostřednictvím této stránky prosím o radu.Dnes jsem naložil do pístového výtahu (osobního) zboží o váze 400kg.Nosnost výtahu je 320kg.Vyjel jsem do patra č.1 a zasekl se!!po restartování se nerozjel a na displeji mi to ukazovalo patro č.5 ale výtah je jen do 3 patra.můžete mi prosím říct jaké mohou být náklady na opravu??Mnohokrát děkuji Korbel

04.05.2012 11:22 - elevatorking
Jo, jo Tome to tě odkážu na svůj příspěvek ze dne 22.03.2012. Lidi jsou lidi a pokud většina nechce s výtahem nic dělat, tak s tím asi sám nic neuděláš. Asi nechápu proč by ses nemohl legálně dostat k revizi zařízení na které si sám platíš, ale pokud si stojíš za svým názorem tak tady na tom serveru najdeš seznam soudních znalců. Objednat si posudek, zaplatit a máš písemné podklady pro svůj požadavek. Držím palec! :)

02.05.2012 15:22 - Tomáš Džupin
Nepochopil jsi mě. Revizi není jednoduché sehnat ....můj problém je ten, že potřebuju na ty kretény z výboru poslat nějakou kontrolu která jistě řekne že výtah jezdit nebude a tím pádem by se musel udělat výtah nový,což bych přivítal a rád si připlatil.Prostě s výborem baráku nejde hnout a nejsem sám komu stav výtahu nevyhovuje.

02.05.2012 14:58 - nani
Člověče Tomáši co to píšeš? Vůbec jsem nepochopil co si nám chtěl sdělit. Zastavuje se vám často výtah? - volej opraváře. Opakuje se závada? - vyměňte problematický díl. Máš pocit, že výtah není bezpečný? - nech si předložit od vaší servisní firmy revizi (je pod ní podepsaný člověk, který garantuje, že výtah bezpečný je). Pokud na všechno, s odpuštěním prdíte, a nechcete nic do výtahu investovat - znamená to dle mého názoru, že ho nepotřebujete! Pouze pit....... se každý den rozčiluje s věčně nefungujícím zařízením a nic pro to neudělá.

02.05.2012 12:59 - Tomáš Džupin
Dobrý den, poradíte mi prosím jak postupovat v situaci, když výtah v našem domě často zastavuje a než ho pomocí tlačítky rozhýbete trvá třeba taky 15 minut.Byl zde i případ že museli býti přivoláni hasiči.Bydlím v domě o 32 nájemnících a jsme vedeni jako sdružení nájemníků.Na schůzi slyšíte jenom nejsou peníze,ovšem bezpečnost nás a lidí, kteří tento výtah použijí je dle mého názoru omezována.Výtah údajně dostal výjimku aby se mohl ještě používat.Díky za odpověď Džupin Tomáš

25.04.2012 16:30 - elevatorking
Jarmilo, zkusil bych to obráceně. Oslovte vámi vybrané firmy ať vám sami řeknou kde v okolí jezdí jejich výtahy a kontaktujte přímo majitele. Určitě se s vámi o zkušenosti podělí.

24.04.2012 22:30 - Jarmila Paulová (Kladno)
Dobrý večer,
budeme v panelovém domě vyměňovat výtahy. Nemáme zkušenosti s žádnou firmou, která tuto činnost vykonává. Nemá někdo z tohoto webu zkušenosti s firmou např. Výtahy Kladno, Výtahy Vaněrka nebo Schindler? Reference by nám pomohly při rozhodování. Děkuji

24.04.2012 08:23 - Liftboy
A to čekáte skutečně odpověď jak ty dveře vyrušit ? :-)
1. vnitřních dveří a jejich způsobů jištění je několik druhů, k některým se jako běžný uživatel nemáte šanci dostat ...
2. ty dveře tam mají plnit nějakou bezpečnostní funkci, zvláště pak při stěhování, kdy se může v nacpané kabině až po strop něco sesunout a dojít tak snadno k neštěstí.

P.S. je mi jasné že dveře překáží, sám bych si pomohl, ale nemůžu (a neměl by ani žádný z výtahářů) nikomu radit jak si vyrušit kabinové dveře ...


23.04.2012 13:37 - Prokop
Dobry den, mam dotaz kvuli stehovani : jak dosahnu toho aby zustali vnitrni dvere vytahu (stary vytah v panelovem dome) otevrene i pri jizde mezi patry ? 

Dekuji za radu :-)


02.04.2012 10:10 - 11. INTERNETOVÝ VÝTAHÁŘSKÝ VELETRH ZAHÁJEN (Výtahy Server)
Na internetu byl dne 1.4.2012 zahájen již 11. VIRTUÁLNÍ VÝTAHÁŘSKÝ VELETRH 2012 - www.vytahy-veletrh.cz, virtuální stánek Výtahy Serveru má číslo 4. Těšíme se na Vaši návštěvu...

29.03.2012 21:49 - Pavel
Dobrý den, eskalátory nejsou vyhrazeným zařízením, veškerý servis a údržba se řídí dle pokynů výrobce. Bezpečnost je dána normou EN-115. Všeobecně se dá říci, že každý měsíc se provádí určitý druh údržby, který se každý měsíc zaměřuje na určité specifické části eskalátoru jakým je pásmo, madla, mazání, pohonná jednotka atd...Revizní zkoušky eskalátoru se provádí 1x za půl roku. Při plánování údržby je nutné přihlédnout k délce esk, prostředí ve kterém je esk. umístěn, ale hlavně k celkové délce provozu za 24 hodin. Eskalátor je složité zařízení velmi náročné na kvalitní servis, které přepraví desetitisíce osob měsíčně. Doufám, že moje odvověď Vám stačí.

Přeji hezký den.

29.03.2012 08:58 - Tomáš Pánek
Dobrý den.
Mohl by mě někdo zodpovědět zda se na eslalátorech provádějí odborné zkoušky, inspekční prohlídky a v jakých periodách (podle které normy)? Děkuji za odpověď.....

28.03.2012 20:16 - spokojený uživatel
Michaelo...
pokud to konfigurace vchodu do baráku a schodiště umožňuje, je řešením postavení tzv.průchozího výtahu, kdy nastupujete a vystp. přímo oproti vchodu do paneláku, a ne v meziposchodí v přízemí u bytů. Pokud tato možnost byla a při rekonstrukci nebyla využita, je to pro uživatele věčná škoda a promrhaná šance +peníze.

22.03.2012 11:54 - elevatorking
Aleno i Michalo, oba dotazy jsou si v něčem podobné - v obou případech se jedná o DOHODU lidí. Pokud se všichni (nebo potřebná rozhodovací většina) pro cokoliv rozhodne, tak to také tak bude. V tom vám nepomůžou žádné zákony ani vyhlášky! Pro povinné zřízení výtahu jsou jasná pravidla a opravdu to neovlivní žádná výška stropu a pokud Michalo máte ve společné smlouvě, že většina rozhoduje, není zkrátka možné aby vám jedna osoba diktovala co si ve, také svém(!), domě budete zavírat či otvírat. Takže hurá - ponořit se do vašich smluv - a hurá na schůzi. Společné bydlení má i své zápory... :)

14.03.2012 07:59 - Michaela
Dobrý den. Matka bydlí v 5.patře družstevního domu. Nájemníci jsou členy družstva, jen jedna obyvatelka přízemí již má byt převeden do OV. Nyní proběhla rekonstrukce výtahu, který na přání této obyvatelky v přízemí nestaví, protože by ji vystupující lidé obtěžovali. Matka je po operaci páteře a bylo by třeba, aby vystupovala v přízemí a nemusela tedy tak vycházet do schodů. Obyvatelka přízemí s tím nesouhlasí a v družstvu nám řekli, že tedy výtah v přízemí stavět nebude. Má matka nějakou možnost, jak situaci řešit?

13.03.2012 19:20 - Alena
Dobrý den, každopádně děkuji za reakci, i když mi připadá trochu příkrá a příliš stručná :-). Bydlím v 12. patře, čili když výtah nefunguje, o schodech něco vím :-). Proč se instalují do domů výtahy? Aby lidi žijící ve vyšších patrech nemuseli stoupat (příp. i s nákladem) po tolika schodech, to snad byl prvotní důvod..? Pouze se ptám, zda existuje nějaký standard, který určuje obvyklý počet schodů na běžné patro. A eviduji, že existují (vzhledem k výšce stropů) domy, které mají dosti rozdílný počet schodů, oddělující jednotlivá patra. Bydlela jsem v bytě s výškou stropů 2.5m, příbuzní jsou v bytě s výškou stropů cca 3.2m. To při čtyřech patrech (případně další schody před vstupem do domu) už "hodí" skoro další patro. Co je na té úvaze tolik blbého?

13.03.2012 16:42 - Aleno
Používej hlavu a nepiš blbosti

12.03.2012 13:21 - Alena
Dobrý den, pěkně prosím, jen bych se chtěla ubezpečit ohledně věci, která se tu již vícekrát opakovala: jedná se o původně čtyřpatrový starší dům bez výtahu (v památkové zóně), společenství vlastníků. Ve čtvrtém patře bydlí moje 85letá známá, i při vcelku dobré fyzické kondici jsou její nynější problémy jasné. Stejně tak je jasná ta jakási vyhláška, která majiteli domu neukládá povinnost zřídit výtah, protože se jedná jen o 4. patro (i když byla provedena ještě půdní vestavba - jakési hotelové byty). Chci se jen ubezpečit, že neexistuje žádná možnost, např. vzhledem k diametrální odlišnosti domů co do výšky stropů, tj. i počtu schodů (příp. i výšce schodů). Ve zmíněném domě jsou totiž navíc vysoké stropy, tj. počet vyšlapaných schodů je mnohem vyšší (nepočítala jsem to), než například v malém, též čtyřpatrovém domě, v němž jsem kdysi bydlívala. Odhaduji, že při stejném počtu pater je počet schodů (i námaha) cca o polovinu větší. Opravdu s něčím takovým ta vyhláška (nebo jiná obdobná norma) nepočítá, neexistují nějaké výjimky? Jde totiž navíc o to, že lidé bydlící v hlavní části domu by s pořízením výtahu souhlasili (takový ten venkovní tubus přilepený na dům ze dvora), ale nesouhlasí s tím členové téhož společenství, žijící v části domu ve dvorním traktu s tím, že by je zřejmě výtah rušil atd.
Za případnou odpověď předem děkuje Alena
P.S. Pokud i toto se tu někde někdy již řešilo, omlouvám se.

27.02.2012 10:26 - elevatorking
Stačí si přečíst návod na obsluhu výtahu umístěný na hlavní nástupní stanici a v kabině výtahu (povinně). Pokud chcete ušetřit i tento kratký výlet k cedulce, kterou máte na očích určitě každý den, tak je to: Samostatně používat a řídit výtah mohou osoby starší 10-ti let, mladší pouze v jejich doprovodu.

24.02.2012 17:44 - Martina Nýdrlová
Dobrý den, nutně potřebuji vědět, od kolika let se mohou děti samy přepravovat osobním výtahem a pokud je to uvedeno v nějaké vyhlášce, tak v jaké. Děkuji za odpověď.

23.02.2012 17:51 - Jozef Repiský
Tak som už zistil ako to je s tým počtom pracovníkov na prácach vo výťahoch. Poslali mi odpoveď z BOZP SR. Takže na výťahoch sa môže pracovať aj samostatne, keď sú doriešené všetky bezpečnostné opatrenia. Poslali mi znenie viacerých paragrafov, čo je zamestnávatež povinný, ale výsledok je: ÁNO môže sa pracovať samostatne.
Inak je pravda, že vežké firmy majú ozaj premakané a prísne bezpečnostné pravidlá na montáže. Popritom chodia aj tých pracovníkov kontrolovať, či dodržujú bezpečnostné pravidlá podža návodov, ktoré sú k dispozícii.

21.02.2012 19:51 - Toudy
Odpoveď pre otázku zo dňa: 21.02.2012 01:21 - oil

Čo sa týka sťahovania, tak v bytovkách s týmto problémom som sa v minulosti vežakrát stretol.
Áno, je to možné, ale je to v rozpore s bezbečnostnými predpismy.
Odporúčam sa obrátiť, na firmu, ktorá zabezpečuje pre daný výťah servis. Určite to nebudú chcieť zadarmo, takže objednávka to istí :-)
Oni na vlastnú zodpovednosť, môžu dvere zdemontovať, premostiť bezp. obvody a pomalou rýchlosťou posunúť výťah k potrebnému podlažiu. Poprípade ručným posuvom. Pravdaže musia zabezpečit výťah potrebnými bezpečnostními opatreniam a upozorniť, že výťah bude istý čas mimo provoz.

21.02.2012 19:40 - Jozef Repiský
Odpoveď pre Mareka....

Máš pravdu, doba je vežmi zlá. Až mi je do plaču za starými časmi.
Aj ja momentálne robím v zahraničí a musím robiť sám. Som z toho znechutení.... Asi skončím svojim pôsobením v tomto obore. V minulosti som pracoval s kolegom, s ktorým sme boli dobre zohratý a za mesiac sme zmontovali aj dva 4 stanicové výťahy na komplet s prípravou na skúšku. Ani to Však, ževraj nestačilo a rozdelili nás. :-(
Bude mi žúto zanechať toto remeslo, bo som mu venoval 12 rokov svojho života :-(
A to je nedostatok kvalifikovaných výťahárov s praxou. Ani sa tomu nečudujem a začínam žutovať, že som sa dal na výťahy.... Avšak mám istotu, že mám robotu.
Ešte som napísal Inšpektorátu bezpečnosti práce SR a som zvedavý čo mi odpíšu. Ak sa niečo viac dozviem, tak dám vedieť.

21.02.2012 01:21 - oil
Dobry den
Mam otazku - jdou vyndat (pripadne jak) a zpakty zas namontovat vnitrni dvere u stareho panelakoveho nakladniho vytahu kvuli stehovani?
diky

20.02.2012 20:49 - Marek
Jozefe je to naprosto normální u velkých firem se singel men jede běžně.Doba je zlá buď dělej sám nebo mazej o firmu dál. dělal jsem u dvou nadnárodních firem v ČR a Německu a všude stejný systém vodítka ve dvouj a zbytek sám.

19.02.2012 22:18 - Jozef Repiský
Tak potom teda aký je Vás názor, výťahárov, na moju predošlú otázku?

17.02.2012 14:59 - Josef Konáš
Hele jmenovče tohle je asi pracovně-právní vztah který se musí řešit i jinde než ve výtahářském oboru takže nevím jestli ti někdo tady na tvoji dost všeobecnou otázku odpoví něco jiného než: na něco jeden a na něco dva... :)

11.02.2012 16:56 - Jozef Repiský
Dobrý deň prajem.
Chcel by som sa spýtať na práce vykonávané na výťahoch. Opravy, montáže a rekonštrukcie by podža mňa mali vykonávať vždy dvaja pracovníci. Avšak neviem v ktorom zákone sa táto vec nachádza alebo aspoň v norme. dnešný zamestnávatelia nás tlačia a musíme robiť samy. Počas mojej praxi v tejto oblasti sa mi osobne stalo, že som v strojovni narazil hlavou nížený nosník. Po nejakej dobe som sa prebudel a pomyslel na to aký som somár. Náhlim sa robiť do večera a v zápaže práce sa mi stane nešťastie. Čo keby to bolo vážnejšie a nikto ani o mne nevedel, že som tam bol:-( Výťah je vyhradené technické zariadenie, takže práce na nich by mala vykonávať odborná osoba s potrebno kvalifikáciou.Za to však o tých pracovníkov, nemusíme prísť. :-) Ďakujem za skorú odpoveď.

11.01.2012 16:41 - Výtahy Server (Tomáš Přeučil)
Pro odpověď si prosím vyhledejte v části STARŠÍ PŘÍSPĚVKY náš příspěvek ze dne 09.06.2010.

07.01.2012 17:38 - Jarda z Hranic
dobrý den. Bydlím v panelovém domě s pěti patry, s tím že první patro je v úrovni s pozemkem. Od kolika pater je povinný výtah? Děkuji

06.01.2012 15:09 - elevatorkong
Nenapsala jste tedy o jaký se jedná díl, ale některé se běžně repasují výměnou metodou a proto dostanete, vlastně již použitý, díl. Možná by vás několikanásobná cena nového dílu zarazila více než tato skutečnost + některé nové díly na starý výtah již možná ani neseženete. Dle mého se ale jedná vždy o dohodu dvou stran. Sporné věci pak spíše náleží právníkům než výtahářům.